Jom Klik

Monday, January 31, 2011

Kenduri kat Felda Lakum, Lanchang, Pahang

Alhamdulillah..selamat sampai rumah pengantin pompuan. Kenduri ni memang dekat kampung tempat tumpah darahku Lanchang tetapi yang kenduri ni sepupu suami aku..Anim ngan pasangannya Nazrie, orang Kelantan.

Sebenarnya aku pon tak sangka dapat balik ke kampung sebab aku demam ngan sakit gigi dari Isnin minggu lepas lagi. Tambahan hari Sabtu tengahari tu pergi cabut gigi geraham bongsu..ya..adoi..sakitnya sampai demam...Ahad pagi tu kalau ikut hati tak mahu pergi tapi suami ajak, anak2 pun nak jumpa nenek ngan mak cu dia...Jom la pegi....Mama ni dari semalam tak boleh nak makan.....minum jer...

Amboi! manjanya pengantin baru ye..

Sedondon...cantik..Pak Anjang ngan Mak Anjang bersama anak ngan menantu 'baru'
Kami bertolak dari rumah dalam pukul 10.30 pagi Ahad tu. Hujan dari awal pagi tak berenti lagi.. Rupanya sepanjang perjalanan hujan sampai la ke rumah pengantin. Kesian kenduri berlangsung dalam hujan yang agak lebat juga...Kami sampai lagi 15 minit nak pukul 1 tengahari tetapi pengantin lelaki belum sampai lagi. Tidak lama kemudian rombongan pengantin lelaki pon sampai...

Wah! ramainya...nasib baik muat masuk dlm gambar..he..he..Keluarga dari Johor datang (emak ngan adik Alin, Cik San ngan Mimi, Angah ngan Kak Ina dan Kak? ala tal ingat nama tapi rupa dia sebijik muka suami aku...hah tengok betul2...he..he...

La ni pengantin mana plak ni...Anak2 tidak ketinggalan bergambar di atas pelamin...
Wah! yayat dikelilingi bunga 2 kuntum...

Nasib baik aku dapat mengunyah berjaya makan nasi..Nasi bukan sebarang nasi, makan bersama pengantin baru...ha..ha...dah la sakit gigi..nak nangis tengok lauk pengantin..gigi masih sakit..jadi makan..ala..ala aje....

Kami keluar dari rumah pengantin dalam kul 4 lebih dan singgah di Lanchang kat Kedai Kak Jah. Ini emak saudara aku (adik emak)... Makan mee goreng plak.. Balik dibekal sekotak limau..amboi happynya Fatin ngan Yayat...Bertolak ke KL dalam pukul 6 petang dan hujan masih belum berhenti....

3 comments:

ejaMaria said...

tu kak Isim... ;p
org plan asal mmg nak pegi... tp hari sabtu sakit kepala semula pastu ahad semalam demam... langsung tak gi mana-mana... duk rumah je... tengok hujan... *_*

Hawa said...

Ye betul..Kak Isim... ala tak ingat masa nak update blog tu je..lepas tu dah ongat balik..Ok..la dah demam nak buat cam ner.. Akak pon demam mlm sabtu tu lepas cabut gigi..Nasib baik Ahad tu ok sket...tu pun sepanjang jalan tidor jer..tak ingat apa-apa dah..kepala pening..

Pem.Perpustakaan said...

hehe.. saya pun ada dlam n3 =)

Yap betul tu,.. Kak Isim... tpi sudah tukar... kepada Kak Syima...
tergelak dorang teringat nama2 glamor masa muda remaja

Kak Isim = Kak Syima
Kak Ijai = Kak Ina

Entry Terkini : Pembacaan dan Pertumbuhan Akal Budi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nak Order / Beli barang? Sila isi borang dulu ye..

Name:
Phone No / Tel:
Email Address:
Sila jelaskan nama barang dan kuantiti
Alamat
Total kena bayar

Put a website form like this on your site.

Followers