Jom Klik

Monday, January 17, 2011

Khatam Al Quran

Assalamualaikum semua...

Biasa dengar tak Majlis Khatam Quran atau Khatam Quran...Akak masa kecik-kecik dulu tak berapa biasa tetapi menjelang akhir remaja selalu plak dengan atau tengok majlis khatam Quran ni. Biasanya diorang buat dekat majlis kahwin selalunya sebelum majlis sanding atau makan beradap..


Al Quranul Karim - Petunjuk sepanjang zaman

Anak sulung akak NurNabilah baru je tamat mengaji Al Quran di KAFA Integrasi Fathul Quran minggu lepas.

Kak Long beriya-iya mintak mama dia buatkan pulut kuning.. Alamak mama tak pernah masak / buat pulut kuning...



Pagi tadi, mama gagahkan juga bangun kul 2.30 pagi untuk mengukus pulut kuning kakak. Buat sambal ikan bilis, goreng telur dadar yg dihiris nipis untuk hiasan... Nasib serunding beli masa kat MAHA ari tu ada satu peket belum buka lagi...Boleh la buat makan ngan pulut tu..

Alhamdulillah..cubaan mama pertama kali menjadi juga..Mama bekalkan Kak Long ngan Kak Ngah pulut kuning untuk dimakan bersama kawan2 di sekolah nanti. Amboi! berseri2 muka kak Long bila tahu mama dia buatkan pulut kuning untuk dia..

Pukul 10.00, mama hantar pulut kuning sempena Kakak dah tamat ngaji Quran kat KAFA dan bagi pada Ustazah...Alhamdulillah tertunailah hajat kakak...

Kak Long semoga terus rajin membaca Al Quran dan jadikan ianya panduan hidup dan amalan harian ya..






4 comments:

AdiaLuze said...

Alhamdulillah....Kasih ibu tak mengira penat lelah kan kak hawa....

P/S : Sedapnye sambal ikan bilis akak..Suke sesgt :)

Hawa said...

He..he...best jadi ibu ni..Akak doakan Aida moga cepat dapat baby ya... Ye ke sedap nanti minggu depan kita buat nasi lemak ya...

Nurnabilah Huda said...

thank you mama you are the best mom in the world you are no 1 in my heart

Hawa said...

Sama2 sayang... You are my princess forever....I always love you.. Be the best, the true muslimah...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nak Order / Beli barang? Sila isi borang dulu ye..

Name:
Phone No / Tel:
Email Address:
Sila jelaskan nama barang dan kuantiti
Alamat
Total kena bayar

Put a website form like this on your site.

Followers