Jom Klik

Monday, August 15, 2011

15 Ramadhan dah...

Alhamdulillah...hari ini sudah 15 hari umat Islam menunaikan ibadah puasa..Alhamdulillah juga anak sulungku Nurnabilah Huda masih bertahan walaupun Jumaat lepas kami sekeluarga balik ke kampungku di Pahang dia masih berjaya meneruskan puasanya.

Iye la kalau nak diikutkan kami boleh berbuka sebab dalam keadaan musafir..Kak Long siap tengok meter kereta tuh..mama dah sampai 200km..boleh la kakak berbuka ye...sabor je la...

Kak Ngah - NurFatin Qistina - awal-awal lagi sudah berbuka puasa...dia dah tinggal 2 hari puasanya..alhamdulillah..tahun ni jauh lebih baik dari tahun sebelumnya...

Seronok betul balik ke kampung dan dapat berbuka juga bersahur bersama emak dan adik-adik...Petang Jumaat kami berbuka puasa dengan lauk udang masak sambal petai, ketam masak lemak cili api..Kuih pula badak berendam dan buah Melaka pulut hitam...Lauk semuanya sedap-sedap...cuma kuih kureng sket..maklum la aku yang buat sendiri..konon nak cuba resepi baru...pakai pulut hitam..sekali kuihnya keras la plak..biasanya emak buat buah melaka sekali ngan buah Melaka kukus sedap je..lembut...adoi la..

Hari sabtu kami pergi 'shopping' raya kat bandar Triang..Aduih la letih melayan anak-anak berlari ke sana, ke sini..jap-jap hilang...Sudahnya kitaorang balik sampai ke rumah..dah kul 3.30pm. Petang tu beli ayam golek seekor dan kami masak nasi beriani...Alhamdulillah gembira tengok emak suka makan nasi beriani..Sekilo beras basmathi Faiza Moghul..boleh makan sampai ke sahur..itu pun ada lagi sket..emak suruh simpan berbuka esok dia nak makan lagi...Kami makan nasi beriani ngan ayam golek dan sotong masak kicap je...aci tak? 






4 comments:

ejaMaria said...

eh... mana aci nasi beriani dgn sotong kicap... tu dah mcm lauk nasi kandar plak dah... ;p

farra8979 said...

yummy, best nye menu berbuka puasa... ^__^

Hawa said...

Apa plak tak acinya...sedap...sekali sekala tukar la plak...lauk beriani tu...ada jugak ayam tapi ayam golek...yg penting nasi tu lembut dan sedap....

AdiaLuze said...

Seronoknye la ye kak .... Ni raya mesti lagi meriah kan,kaaannn :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nak Order / Beli barang? Sila isi borang dulu ye..

Name:
Phone No / Tel:
Email Address:
Sila jelaskan nama barang dan kuantiti
Alamat
Total kena bayar

Put a website form like this on your site.

Followers