Jom Klik

Saturday, November 6, 2010

Susu BIO-LAC n Enfagrow



Saya salah seorang pengguna Bio Lac sejak 2006 lagi...Terpanggil untuk menjawab pertanyaan tuan punya blog....Story Mory The Morning Glowry..

Quote: "Susu Enfagrow lg banyak la kandungan zat2 nyer.. & yg saya perasan pas dpt dr kwn, susu BIO-LAC ni xde DHA.. DHA kn tuk perkembangan otak bayi.. mcm mana nyer.. sape2 leh komen x?"

DHA tu sebenarnya apa? Sumber dari mana? Halal ke haram? Susu Enfagrow memang glamor walau pun harga agak mahal tapi jadi pilihan ramai terutama golongan elit @berkemampuan...Saya sendiri pernah berhubung dengan Customer Service Enfagrow ni bertanyakan di mana kilang susu ini. Diberitahu kilang enfagrow di Thailand. Ditanya lagi dari mana bahan mentah (susu lembu la) diambil...Diberitahu dari beberapa negara (disebut 3 @ 4 negara tetapi yang paling saya ingat antaranya New Zealand).....Bila kita nak tahu lebih-lebih dia akan tanya you kerja apa? So, sape2 nak confirm boleh call sendiri...

Susu Bio Lac hanya guna susu GRED A dari New Zealand....(saya tekankan gred A sebab banyak susu keluaran luar negara yang jenama gah-gah mencampurkan susu Gred A dengan gred B dalam formula susu mereka demi keuntungan berganda syarikat mereka..) Kenapa dari New Zealand? Susu terbaik datang dari negara ini yang jauh dari pencemaran bahan-bahan toksid, jauh dari kesan pencemaran alam / peperangan....

Dimana Bio Lac diproses? Dikilangkan di HomeoLab milik ERAEDAR Sdn Bhd sendiri di Jitra. Satu2nya kilang Homeopathi bertaraf GMP di Asia Tenggara. Sesiapa yang teringin melawat boleh buat rombongan...100% dijamin HALALAN TOYYIBA.....

Saya setuju dengan komen dari Salwa bahawa --fungsi utama susu ialah sumber kalsium utk pertumbuhan tulang baby... tapi ini tidak bermakna susu Bio Lac tiada bahan yang boleh merangsang otak bayi supaya sihat dan cerdas... Kandungan garamtisu biokimia yg diformulasi dalam susu ini memberi banyak khasiat terutama untuk kecergasan otak dan fizikal bayi kita....

Siapa pernah makan Examo CKM 500? Produk ni khusus untuk otak.....Dalam susu Bio Lac ni pun ada examo....so you get 2 benefit in one...

So kalau dah beli Bio Lac tu saya nasihat cuba bagi anak sampai habis satu pek dulu tengok reaksi anak mcmana?  So far saya dah pengalaman 3 anak guna susu Bio Lac ni memang tulang mereka sangat kuat - kalau setakat terlanggar meja ke kerusi tu tak nangis pun...macam tak de pe je...kadang sampai benjol dahi.... anak yang mula2 minum susu ni sudah darjah satu...pemikirannya cergas dan aktif....budak-budak Bio Lac memang jarang demam atau selsema.....

Satu lagi saya jemput rakan-rakan baca buku Halal dan Haram keluaran CAP Pulau Pinang...Nanti saya akan bagi details pasal buku tu...

DMANJA PENAWAR


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nak Order / Beli barang? Sila isi borang dulu ye..

Name:
Phone No / Tel:
Email Address:
Sila jelaskan nama barang dan kuantiti
Alamat
Total kena bayar

Put a website form like this on your site.

Followers