Jom Klik

Friday, November 12, 2010

Examo CKM 500 dan CKM 500 PLUS

Ekonopek : RM 80.00
EXAMO-CKM 500 adalah sejenis makanan yang memberikan nutrien untuk saraf bagi memulihkan kesegaran otak. Ia dapat merawat masalah saraf dan mental; takut, cemas, runsing; memberi keyakinan dan membangkitkan semangat. Ia dapat menguatkan daya berfikir dan mencerdaskan akal serta membaiki daya tumpuan; menghapuskan letih lesu, serabut fikiran dan kelesuan otak. EXAMO-CKM 500 juga merupakan makanan berzat mengandungi nutrien biokimia yang menyuburkan otak dengan menggalakkan pertumbuhan ramisaraf aksosomatik dan aksodendritik pada sel neuron otak. Rumusan EXAMO-CKM 500 mengandungi garam tisu biokimia triturat Kalsium Posfat, Kalium Posfat dan Magnesium Posfat dalam juzuk yang tetap. Rencana Ringkas Tindakan EXAMO-CKM 500 Tubuh yang sihat dan bertenaga boleh melakukan pelbagai kerja. Apabila tenaga dibelanjakan, maka kian berkuranglah tenaga itu. Bila mana tenaga berkurangan, timbullah keadaan-keadaan seperti:
 
·  Lesu
·  Lemah
·  Mengantuk
·  Sengal otot dan sendi 
·  Lapar dan Dahaga
·  Marah - Marah 
·  Tidak dapat meneruskan kerja
 

Untuk menghilangkan masalah-masalah tersebut, tenaga perlu dipulihkan. Melalui kata-kata semangat, rehat yang cukup juga melalui makanan dan minuman....
Begitulah juga halnya dengan otak manusia...Stress, penat memerah otak seharian, terlalu banyak masalah atau perkara yang hendak difikirkan....kesemuanya mengakibatkan otak jadi letih..lesu...penat...habis tenaga.....Bagaimana tenaga otak dapat dipulihkan???? 

BAGAIMANA HENDAK MEMULIHKAN TENAGA OTAK? 
Seperti juga tenaga fizikal, ada 3 cara bagi memulihkan tenaga otak, iaitu: 
1. Memberikan semangat dan perangsang 
2. Beristirahat 
3. Makan dan minum  

Memberi semangat dan perangsang 
Seseorang yang menggunakan psikologi dapat menolong membaiki prestasi murid-muridnya denga kata-kata perangsang, seperti, “Jangan putus asa. Cuba lagi. Saya yakin kamu boleh berjaya”. Seorang ayah menasihati anaknya dengan kata-kata, “Ayah faham matapelajaran ini susah sedikit, tetapi setiap yang susah itu, sudah pasti ada jalan mengatasinya”. Kata-kata perangsang begini boleh membuat anaknya itu bersemangat kembali dan terus maju. Tetapi masalahnya, sampai bilakah seseorang itu mengharapkan diberi semangat dan perangsang oleh orang lain? Semangat dan perangsang seharusnya datang dari dalam diri sendiri. 

Beristirahat
Bila sudah banyak bekerja menggunakan otak, dengan beristirahat akan dapat memulihkan sedikit tenaga otak itu. Tetapi hasil kajian menunjukkan otak terpaksa terus bekerja walaupun tubuh dalam keadaan rehat. Menurut penyelidikan yang dijalankan oleh Prof. D. Samuel dan rakan-rakannya dari Institut Weismann di Israel, di dapati pada satu-satu ketika, otak melakukan antara 100,000 hingga 1,000,000 tindak balas elektrokimia. Oleh itu otak sebenarnya kurang dapat berehat walaupun tubuh berehat.  

Makanan
Seperti juga dengan tubuh, tenaga otak pun boleh dipulihkan dengan makanan. Makanan otak digelar nutrien saraf. Apakah nutrien saraf yang dapat memulihkan tenaga?


Examo CKM 500 adalah penyelesaiannya...Cubalah satu hari ini juga....INsya Allah anda akan berpuashati..kerana khasiatnya berbaloi-baloi....

EXAMO CKM 500 PLUS

Bagi menguatkan EXAMO CKM 500, ia perlu dibantu oleh EXAMO CKM 500 PLUS dan ia merupakan 'booster' @ pelengkap untuk pemikiran yang lebih sempurna...


DMANJA PENAWAR

2 comments:

{ finie } said...

salam..

yang saya tahu examo mesti diambil dalam keadaan dihisap/kemam bawah lidah kan, kalau sy nak beri pada kanak2 yang berusia 1 tahun tapi dia belum pandai kemam makanan, bolehkah ianya terus ditelan macam tu saja?

DManja Penawar said...

Salam Finie,

Boleh bagi mcm tu je tapi jangan kena tangan...bagi pakai penutup terus campak dalam mulut baby / anak...baby / budak kecik ni cepat dapat kesan...sebab dia masih tak banyak makan makanan yg ada toksin / bahan kimia mcm orang dewasa... Saya pun selalu jugak bagi baby (10 bulan)...examo ni - dia senang cair dalam mulut...

Berminat nak cuba? boleh order dengan akak...Dok kat mana?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nak Order / Beli barang? Sila isi borang dulu ye..

Name:
Phone No / Tel:
Email Address:
Sila jelaskan nama barang dan kuantiti
Alamat
Total kena bayar

Put a website form like this on your site.

Followers