Jom Klik

Saturday, November 13, 2010

Testimoni Salindah

Danish LukMan Hamidon

Semasa mengandungkan anak yang ketiga, saya mengalami keletihan yang amat sangat. Apabila petang, setelah balik dari kerja saya hanya mampu terbaring di atas sofa. Tidak larat untuk melakukan kerja apatah lagi untuk memasak. Setelah melakukan pemeriksaan di klinik, doktor mendapati paras hemoglobin saya terlalu rendah iaitu 6.7. Saya dirujuk kepada pakar O & G.

Doktor menasihatkan saya agar mengambil vitamin setiap hari, di samping memperbanyakkan pengambilan sayuran hijau, kerang dan hati untuk menambah darah saya. Di samping itu, saya juga mula mengambil set Salindah lengkap terutama ceraian B1 dan B2 dengan lebih kerap di awal trimester pertama. Oleh kerana saya tidak suka makan kerang dan hati, maka saya tambah dengan pengambilan remedi dari Pusat Khidmat PKL dan kerapkan pengambilan B1 dan B2 agar kandungan darah bertambah. Akhirnya paras hemoglobin saya kembali normal iaitu 11.7. pada usia kandungan 36 minggu. Alhamdulillah. Saya terus mengamalkan Set Salindah untuk kebaikan dan kesihatan diri saya dan kandungan.

Ketika usia kandungan 8 bulan, doktor memberitahu bahawa kandungan saya berada di dalam keadaan songsang. Ini sangat merisaukan saya kerana menurut doktor sepatutnya pada usia kandungan begini kepala bayi sepatutnya berada di bawah. Di dalam set Salindah kita ada ceraian B4 yang juga boleh digunakan untuk membetulkan kedudukan kandungan yang songsang. Puan Afifah menasihatkan saya mengambil B4, 3 kali sehari selama 3 hari berturut-turut. Alhamdulillah pada kunjungan berikutnya ke hospital doktor mengesahkan bayi telah kembali kepada kedudukan asal, tidak songsang lagi.

Di antara perbezaan ketara yang dapat saya rasai setelah menggunakan Salindah ialah tiada perasaan takut untuk menghadapi detik kelahiran berbanding pengalaman 2 anak yang terdahulu. Ini adalah pengalaman pertama saya menggunakan Salindah. Alhamdulillah perasaan saya tenang ketika menghadapi detik kelahiran anak yang ketiga. Anak ketiga saya selamat dilahirkan secara normal dengan berat 3.7kg. Anak ketiga ini diberi nama Danish Lukman.

Danish akan menyambut ulangtahun kelahiran yang ke 3 pada 19 Nov ini. Dia membesar sihat dan kuat. Semasa bayinya tidak banyak meragam dan kerenah. Senang dijaga. Danish juga diberi susu Biolac dan Growel. Alhamdulillah, tulang dan tubuhnya kuat, jarang demam dan batuk. Kalau demam sekalipun tidak merengek dan cepat sembuh.

Puan Siti Hawa Binti Deraman
Bandar Putra Permai,
Selangor Darul Ehsan
Tel: 019 3962053


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nak Order / Beli barang? Sila isi borang dulu ye..

Name:
Phone No / Tel:
Email Address:
Sila jelaskan nama barang dan kuantiti
Alamat
Total kena bayar

Put a website form like this on your site.

Followers