Jom Klik

Monday, December 17, 2012

1st check up at Hospital Serdang

Pada pagi Isnin yang lalu bersamaan dengan 10 December 2012, dapat panggilan dari Klinik Jameaton. Pembantu klinik memberitahu bahawa hasil pemeriksaan darah Jumaat lepas didapati kandungan hb darah aku terlalu rendah cuma 6.9 sahaja.

Doktor minta aku datang ke klinik semula dalam minggu ini untuk sesi kaunseling...tujuan ambik darah ari tu untuk check samada ada kencing manis atau tidak...so tak de la kencing manis aku ni tapi hb rendah sgt la plak...

Aku decided untuk ke klinik pada pagi Khamis (13 Dec 12) tetapi pada ptg 12 Dec aku dapat panggilan telefon dari Cik Abang beritahu Bapa Saudaranya meninggal petang tu dalam kul 5 lebih.. So kami decided balik ke kampung malam itu kerana suami rapat dengan arwah dan keluarga sejak kecil lagi..

Sudahnya aku pergi ke klinik Jameaton pada pagi 14 Dec 12. Kul 08:10am aku dh sampai di klinik tersebut tetapi diberitahu doktor akan datang pada pukul 9 pagi...

Doktor tanya previous kandungan pun memang ada masalah macam ni ye? Ha ah aku mengiyakan..Doktor tanya hendak bersalin di mana? Aku beritahu hendak bersalin di hospital Serdang. Doktor advised pergi jumpa pakar tengok dia bagi rawatan macamana nanti boleh sambung check up kat klinik macam biasa kalau tak de masalah yang serius...

Doktor Jameaton bagi MC hari ini dan suruh aku terus dapatkan tarikh appointment dengan doktor pakar kat Hospital Serdang hari ni jugak..
 
Fuuuh..ingatkan dapat MC dari Klinik Jameaton dpt la rehat sket...rupanya kena pergi Hospital Serdang utk buat appointment ngan Dr pakar. Sekali misi kat klinik OnG kata terus pergi ke Dewan bersalin..jumpa dr ambik darah atau masuk darah..ikut apa kata doktor kat sana..Ok...la..

Aku beritahu suami kena pergi ke dewan bersalin untuk ambik darah atau masuk darah..tengok la apa kata doktor kat sana...Kul 11:08am isi borang pendaftaran..pas tu masuk kat dalam PAC tu..kena buat checkup macam orang pregnant  biasa buat..ambik tekanan darah, urin test..test jantung baby..scan baby bagai..jumpa pakar...dia tanya aku makan ubat apa..aku bgtau Obimin je yg warna pink tu..tapi ingat nak tukar kepada Iberet Folat 500.. doktor tu cakap ha..bagus..lepas ni ambik Iberet Folat tu...nanti kita ambik darah dah tunggu keputusan kalau bacaan 5 kena masukkan darah, kalau atas 5 tidak perlu sebab kandungan masih awal lagi...

Selesai ambik darah kul 12:25pm. Doktor kata kena tunggu result darah dalam sejam..klu hb 5 kena masuk darah terus..kalau atas 5 boleh balik..tunggu dekat 5 jam kot..kul 5 baru boleh balik...hu..hu..boring giler..aku tanya nurse kat situ boleh tak saya nak keluar makan jap (dlam pukul 3 dah masa tu..) dia kata suruh suami je belikan makanan..adoi la...aku bukan sakit nak bersalin ...misi woi..

So aku dah boleh balik...nurse tu pesan sebab dah pukul 5 tk sempat nak set appointment. Dia suruh aku cal hospital Isnin depan utk appointment lagi 3 minggu.

Tel Encik suami mntk ambik..kul 6 pm baru sampai - jem orang balik kerja...letihnya bila sampai rumah...



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nak Order / Beli barang? Sila isi borang dulu ye..

Name:
Phone No / Tel:
Email Address:
Sila jelaskan nama barang dan kuantiti
Alamat
Total kena bayar

Put a website form like this on your site.

Followers