Jom Klik

Wednesday, March 13, 2013

39 minggu - Menunggu kehadiran orang baru

Hari ini genap 3 hari aku tidak pergi ke pejabat lagi..Badan dah tak larat sangat..Penat nak kerja...dari tempat parking nak pergi ambik pas keselamatan sehingga ke lif dan berjalan plak ke pejabat di Tingkat dua amat melelahkan...

Aku ambik keputusan bercuti awal...walau aku tahu..keberangkalian untuk bersalin awal tu cuma 5% sahaja sebab keempat2 anak sebelum ini semuanya overdue atau cukup-cukup 40 minggu..

Hari Isnin dan semalam kepala sakit, 2 malam juga gigi sakit tapi masih boleh tidur setelah disapu dengan minyak Morhabshi...Rupa2nya gigi geraham aku berlubang, petang Isnin baru perasan...

So hari Selasa selepas aku mengepos set Salindah untuk adik iparku di KL, terus aku ke klinik gigi berdekatan tempat tinggalku..dalam perjalanan berbelah bagi nak gi jumpa doktor gigi ke nak gi klinik Jameaton - sebab kepalaku masih sakit/pening...aku confius jugak...haih mana satu ni..malam-malam sebelum ni pon kontraksi macam nak bersalin tu sudah datang..tapi bila siang dia hilang  atau datang sekejap2 je...so aku decided selagi belum ada keluar tanda atau pecah air ketuban aku bertahan jer kat umah...

Akhirnya sampai jugak aku ke klinik PerGigian Poliklinik An  Nisa, Bandar Putra Permai. Selepas diperiksa oleh doktor aku dinasihatkan agar membuat tampalan sementara dahulu sebab aku tengah sarat dan menunggu hari je lagi..mengikut hasil pemeriksaan doktor gigi geraham aku tu dah sampai ke saraf rosaknya..kalau aku sayangkan gigi tu (tak nak cabut) maka dinasihatkan agar membuat 'Root Canal Treatment) selepas habis tempoh berpantang nanti...

So semalam dapat MC satu hari..Patut la kepala aku dah 2 hari sakit tak hilang-hilang...rupanya ada kaitan dengan gigi yang sakit ni...




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nak Order / Beli barang? Sila isi borang dulu ye..

Name:
Phone No / Tel:
Email Address:
Sila jelaskan nama barang dan kuantiti
Alamat
Total kena bayar

Put a website form like this on your site.

Followers