Jom Klik

Tuesday, January 22, 2013

Kandungan sudah masuk Minggu ke 32

Salam kawan-kawan semua...

Sudah lama saya tidak bercerita pasal kandungan saya yang telah menginjak ke 32 minggu. 

Pinjam gambar dari babycenter

Last checkup kat klinik Jameaton pada04 Jan 2013 yang lalu. Semuanya ok sahaja, cuma doktor remind suruh makan Folic Acid Iberet dan jangan lupa pergi checkup kat Hospital Serdang 10 Jan nanti..

10 Jan 2013 - pergi Hospital Serdang untuk checkup (TCA 3 weeks). Ada ceramah kesihatan plak. Ambik darah untuk check paras Hg..tapi result tak dapat hari yg sama. Dr Madihah yang check aku kata, baby ok (scan), air tuban cukup, gerakan baby ok..Cuma kepala baby dlm kedudukan breech. Doktor cakap tak pe..kita tunggu sampai 36 minggu kalau masih kat atas nanti doktor akan tolong pusingkan kepala baby ke bawah.

Doktor juga bgtau suruh buat ujian darah untuk kencing manis masa 32 minggu nanti (sekarang la tapi aku tak sempat pergi lagi..hu.hu..) tekanan darah, continue with Iberet, juga ujian darah kena buat 2 minggu sekali dan kalau kurang dari bacaan 8 kena rujuk ke Hospital...adoiii...la takutnya..

InsyaAllah esok aku akan ke Jameaton untuk ujian MGTT tu. malam ni kena start puasa la esok nak kena ambik darah...waaa....


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nak Order / Beli barang? Sila isi borang dulu ye..

Name:
Phone No / Tel:
Email Address:
Sila jelaskan nama barang dan kuantiti
Alamat
Total kena bayar

Put a website form like this on your site.

Followers