Jom Klik

Wednesday, September 26, 2012

1st and 2nd checkup at Jameaton Clinic

Salam semua...

1st checkup aku pada 8 Ogos yang lalu masa bulan Ramadhan. Kata doktor kalau ikut tarikh LMP - usia kandungan sudah 11 minggu tetapi bila scan, diukur - doktor menyatakan usia kandungan baru 8 minggu...

So, 2nd checkup selepas Raya hari tu pada 09 September 12. Oleh kerana suami sibuk mengemas rumah KONONnya ada sedara nak datang beraya pada hari yang sama, makanya aku pergi checkup dengan ditemani 2 orang anak teruna dan seorang dara..Kak Long tak de, dia pergi sekolah ada kelas tambahan.

MasyaAllah, ramainya orang yang datang buat checkup pada hari Sabtu..Aku sampai ke klinik dalam kul 11 lebih..Mak ai lamanya sensorang jumpa doktor...Ingatkan checkup kat swasta cepat la...Dengan kerenah anak bujang 2 orang itu yang buat klinik itu macam rumah dia sendiri...masuk kat kawasan kaunter klinik sesuka hati...haih....anak-anak....inilah 1st time aku bawak korang gi klinik..lepas ni sorry la...

Nak beli makanan pun tak de plak kedai runcit yang berhampiran ...yang ada cuma kedai makan. Akhirnya aku suruh Fatin beli air milo ais bungkus 3.

Pukul 1 lebih baru aku dipanggil untuk berjumpa doktor...Semua anak-anak sibuk nak masuk juga..padahal di klinik itu disediakan 'taska' a.k.a. taman permainan untuk bebudak..

Masuk je ke dalam bilik doktor, Danish Lukman meluru naik atas katil dah baring...Eh..eh...macam dia plak yang mengandung...gelak  dan senyum jer doktor tu tengok gelagat anak aku. Then doktor scan baby..masa ni baby dah 13 minggu, 1 hari...anak-anak sibuk tanya baby boy ke girl..Doktor tanya Fatin nak baby apa kali ini? Cepat jer Fatin jawab: saya nak baby girl...kenapa? Baby boy nakal sangat...ha.ha..ha..macam la ko tu tak nakal...ye..

Doktor beritahu belum nampak lagi jantina baby..tunggu next check up...Doktor kata...uri kat bawah ni...tengok next checkup macam mana...ish..risau jugak aku..sebab setahu aku kalau uri kat bawah...confirm tak boleh bersalin normal...kena operate..tak nak...

Doktor ambik darah hari tu..tapi next check up baru boleh tahu..samada hemoglobin ok ke tak...Harap-harap ok la...Next check up adalah pada 06 Oktober 2012.

Danish tak nak keluar dari bilik doktor...dia nak baby..dia suruh doktor keluarkan baby dari perut mama...Ah..sudah...kenapa la sorang budak ni perangai pelik...walau sudah aku terangkan pada dia baby ni masih kecik tak boleh keluar dr perut mama lagi..kena tunggu dia besar dulu  nanti baru boleh baby keluar..

Tak...nak..yayat tak nak baby besar..yayat nak baby kecik...Last-last kami tinggalkan dia bersama doktor..

Puas pujuk dia nak ajak balik...haish...anak..anak..macam-macam pe'el iyer..Sabor la....

Sekian...akhirnya pukul 2 lebih baru sampai ke rumah...


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nak Order / Beli barang? Sila isi borang dulu ye..

Name:
Phone No / Tel:
Email Address:
Sila jelaskan nama barang dan kuantiti
Alamat
Total kena bayar

Put a website form like this on your site.

Followers